Pages

May 17, 2012

Bukit Broga Punye Citer


13 Mei 2012 - Sekumpulan pelatih SL1M lembaga tabung haji daripada ibu pejabat telah menjalankan aktiviti mendaki Bukit Broga yang terletak di Semenyih, Selangor setinggi 400 meter dengan jarak pendakian sejauh 1.7 kilometer. 

         Berada di ketinggian 1279 kaki dari aras laut, pemandangan yang cantik ini hanya boleh dilihat tidak sampai 50 minit dari Kuala Lumpur. Pendakian yang julung kali diadakan telah menarik minat lebih kurang 20 orang pelatih dan memulakan pendakian pada pukul 5 pagi. Keadaan gelap dan cuaca yang mendung dan sejuk pada hari itu tidak menghalang pendaki-pendaki ini yang bersemangat mendaki semata-mata untuk melihat matahari terbit. (hahahaha...ada gaya jd penulis berita x??)


Matahari terbit
Actually bukit broga ni x de lah tinggi sangat n sesuai sangat bagi sesiapa yang baru menjinakkan diri untuk mendaki ni...Even tyme kami mendaki ade saje parents yang bawa anak-anak kecil mereka mendaki. Ade yang da berumur macam Datuk Nenek kowang pon join mendaki tau...Kagum sangat dengan mereka-mereka ni...Papepon sangat enjoy hiking bukit broga..







terbaikkk

KOrang yang belum penah hiking BuKIT bROGA NI..aPELAGI...LaYANZZZzzz....




No comments:

Post a Comment

News

TV3TV9 dekat dihati NTV7 Berita Harian Baca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]