Pages

March 21, 2012

Complicated




Kenapa susah untuk bangun bila hati dah terluka...senangnya bibir mereka yang berkata-kata menyuruh aku untuk bangkit semula tapi x pernahkah mereka pikir sebab aku jd begini? aku bukan meminta simpati dan perhatian sesiapapun...tetapi cukuplah mereka menjadi kawan yang boleh berkongsi rasa bersama...bukan senang nak bangun semula..tetapi ak tetap mencuba..

Mereka suruh aku mencari pengganti tapi hati bukan boleh dipaksa...aku cuba untuk membuka hati menerima insan yang cuba menjadi "kekasih"...tapi setiap kali itulah aku akan terpikir akan pengkhianatan yang pernah dia lakukan...aku tau memang dah sepatutnya aku lupakan dan lenyapkan dia terus dari hidupku tapi aku x mampu lagi...dia da byak tinggalkan banyak kenangan...sampai hari ni jika ak teringatkan dia pasti hampir mengalir air mata ni...

Sejujurnya aku mahu mendengar dari mulut dia sendiri untuk memutuskan hubungan kami...sebab mungkin dengan cara tu aku boleh lupakan die...aku x tau cara macamana baru boleh buang perasaan sayang ni...Aku masih sayangkan dia lagi... n aku x kan luper tarikh 24 Feb 2010...die da tinggalkan parut yang dalam dan akan berbekas sampai bila2 kat hati ni...


Sekarang ni ap yang penting aku masih ade kawan yang boleh share saat gembira...walaupun aku masih sendiri biler aku sedih n berduka...Aku appreciate sangat kawan-kawan yang bole terima aku seadanya..aku akan terus cube bangkit demi untuk lihat senyuman keluargaku n kawan2ku...Mak abah dba tau mak abah pon rindukan dier...tapi die dah khianati dba..bukan dba x sedih bile mak abah bercakap pasal die...dba pura2 tabah depan mak abah supaya mak abah nampak yang dba dah lupakan die...Allah jer yang tau rasa hati nih...

Hati,
sangat mudah untuk dilukai
tapi sangat sukar untuk diubati
Hati,

tidak membawa sebarang arti
tapi menyimpan segala memori
Kata orang tua
dari mata turun ke hati
Dari hati perasaan bersemi
dari hati timbul cinta dan ingin dikasihi
Tapi,
seringkali hati disalah erti

bila benci mula kembali
menghiasi hati yang telah sekian lama sepi
Pesanku agar engkau lebih berhati hati
Menerima insan untuk terpahat dihati
kerana kesannya sukar untuk dilupai...


 

No comments:

Post a Comment

News

TV3TV9 dekat dihati NTV7 Berita Harian Baca paper... .: Harian Metro :.Your Independent News [ Malay Mail]